Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • Frick László Intézet: @Pipas: Mitőllenne zavaros? A "cigányok"Magyarországon több korszakban többfelől,több okból és nem... (2021.04.11. 06:17) A vajda, aki nincs
  • csokosszaju: nem olyan sokára mi leszünk kevesebben...és akkor jaj nekünk (2020.05.28. 20:58) Gádzsóverés a Józsefvárosban
  • Dread Naughty: Csak jelzem, hogy a cigányság nem egységes forrásból származik(ahogy pl. a zsidók sem). Vannak az ... (2018.11.18. 18:13) Gének
  • HargitaIhenrIK: Csak mondom. Olyan megnyitojuk volt hogy csuhaj.. nmaahc.si.edu/ (2016.11.06. 03:21) Cigány múzeum
  • Szúrófény: Papír kell, bizonyítvány! Papír kell: bizonyítvány Azzal virít, aki hitvány! Tanult ő, férges esz... (2015.01.24. 07:59) Hócipő

Amerikai szemszög

Bencsik Gábor 2010.10.04. 16:58

Érdekes írást találtam az interneten. Egy bizonyos Paul Polansky a szerzője, aki a wikipédia szerint költő, huszonhét kötet szerzője, és nem mellesleg a roma polgárjogok aktivistája. Tíz éven át Koszovóban dolgozott, mint a Társaság a Fenyegetett Emberekért vezetője. 2004-ben Weimar város tanácsa Günther Grass javaslatára az Emberi Jogok Kitüntetést ítélte oda neki. Szóval tekintélyes ember, akinek szava van.

Azt gondolom, hogy az írás rengeteg tanulsággal szolgál, de a következtetések levonását ezúttal a tisztelt olvasóra bízom. És elnézést kérek a fordítás kissé nyers stílusáért. 

Paul Polansky eredeti kutatása a cigányokról

Senki sem ismeri biztosan a cigányok eredetét. Néhány nyelvész megállapította, hogy a romani (a spanyolországiak kivételével az európai cigányok nyelve) erős hasonlóságot mutat a pandzsábival. De ha mélyebben tanulmányozzuk a romani nyelvet, kiderül, hogy igen sok perzsa szót tartalmaz, és a nyelvtana közelebb áll a kelet-bengáli dom nyelvhez, mint az északkelet-indiai pandzsábihoz. Ám miután öt éven át éltem a cseh és szlovák cigányok között, és miután meglátogattam az indiai „cigányokat”, meggyőződésem, hogy hararosan DNS-vizsgálatok bizonyítják majd Európa legnagyobb kisebbségének eredetét. Addig is folytatom a múltjukra fényt vető történeteik gyűjtését.

Cigányok közt 1993-ban kezdtem élni, hogy első kézből szerezzek tőlük beszámolókat a holokausztról. Egy cseh archívumban több mind negyvenezer dokumentumot fedeztem fel egy haláltáborról, amelyet a második világháború alatt csehek működtettek, nem németek. Amikor a jelenlegi cseh kormány tagadta, hogy csehek részt vettek volna ebben, elindultam túlélőket keresni. Noha Havel elnök hivatala biztosított engem, hogy nincsenek már túlélői ennek a haláltábornak, több mind százat találtam. Nem csak a holokausztról szóló beszámolóikat rögzítettem, hanem a legrégebbi történeteket is, amelyek elődeikről maradtak rájuk. (A Lety táborról szóló háttér-információkért lásd a hivatalos Lety honlapot.)

Ahogy legtöbbször az oral history esetén, a történetekben jelentős ellentmondások voltak. A legrégebbi cigány történet, amelyet hallottam, a következő volt: „Kezdetben a zsidók cigányok voltak, és a cigányok zsidók voltak egészen addig, amíg Isten nem tett minket vándorokká.” A cigányok lehetséges zsidó eredete mindig izgatott engem, mivel számos olyan holokauszt-túlélő, akik lakókocsikban születtek, mesélte nekem, szüleik hogyan imádkoztak Ábrahámhoz, mielőtt egy útra elindultak. Amikor megkérdeztem, miért, mindig azt mondták, hogy a legendák szerint Ábrahámot, midőn elhagyta Úr városát, az útján cigányok kísérték, akik védelmezték őt. Ezért imádkoznak most hozzá védelemért.

Eme érdekes „zsidó” kapcsolatok ellenére a legtöbb szakember egyetért abban, hogy az első cigányok, északnyugat-Indiából jövet a 14. században érkeztek Európába. Miután közzétettem két kötetet a roma holokausztról, elhatároztam, hogy Indiába utazom.

Nem lévén olyan ember, aki figyelmen kívül hagyja a helyi ismereteket, az első dolog, amit Indiában tettem, az volt, hogy amennyi embert csak lehetett, megkérdeztem arról, mit tudnak vagy hallottak arról, hogy honnan jöttek a cigányok. Szinte kivétel nélkül azt válaszolták nekem, hogy „a mi cigányaink Izraelből jöttek.”

A cigányokkal kapcsolatos első tapasztalataim alapján úgy gondoltam, hogy rátaláltam a távoli rokonaikra azoknak a romáknak, akiket Kelet-Európából és Spanyolországból ismertem. Nem csupán a fizikai megjelenésük, de viselkedésük, zenéjük, táncaik is arról győztek meg, hogy elvihetném ezeket az embereket Magyarországra vagy Andalúziába, és senki sem vitatná, hogy „cigányok”. Háromezer kilométert utaztam Északnyugat-Indiában azért, hogy találkozzam „indiai cigányokkal”, akik többnyire szövetsátrakban laknak a nagyobb városok peremén. Noha figyelmeztettek, hogy soha ne menjek ezekbe a sátorvárosokba, ugyanazokat a boldog, társaságkedvelő, nagylelkű embereket találtam, amilyeneknek az európai cigányokat ismertem. Nem csak a zenéjükkel szórakoztattak, hanem a történeteikkel is.

Nem telt hosszú időbe közös történeteket és foglalkozásokat találni az indiai és európai romanik között. Noha India vándor cigányai az 1950-es években letelepedtek, ahogy a legtöbb európai roma is, a vándor-kocsikban való életről szóló történetek még gyakoriak. Ahogy az előítéletek is. A legtöbb indiai hiszi, hogy a banjara cigányok gyerekeket rabolnak. De ahogy az európai romaniknál tapasztaltam, a cigányok nem rabolnak gyerekeket, de készségesen befogadják a menekülőket és otthontalanokat, akárcsak a sajátjaik volnának, bármilyen a származásuk vagy a bőrük színe.

Hányszor hallottam vándor cigányokról Európában. Indiában rátaláltam a lohar népre, amelynek tagjai az út mentén készítik áruikat: egy kis ásott lyuk a víznek, egy másik a szénnek, amelyet a kovács felesége tart izzásban egy biciklikerék által meghajtott fujtatóval, miközben a gyerekeik vevőt keresnek a házi készítésű vésőiknek és fogóiknak.

Ezek azok a cigány törzsek, amelyeket az általam ismert európai cigányokhoz leginkább hasonlóknak találtam:

Lohar – vándor kovácsok, akik valaha nagy harcosok voltak, a fegyvereiket maguk készítették. Legendák szerint Chittorgarthból származnak, de 1308-ban, ennek a városnak az ostroma során legyőzték őket. Ezután nomádok lettek. Leginkább gyönyörű utazószekereikről híresek, az egyetlen cigány törzs a mai Indiában, amelynek még vannak utazószekereik. Számosan az alább felsorolt törzsek/kasztok tagjai közül gyalog vagy egy szamár vagy egy öszvér hátán követték a loharokat. 1322-ben az első cigányokat dokumentálták Kelet-Európában.

Dom – egyike India kevés eredeti dravida törzsének, ezek az emberek az árják inváziója után, Krisztus előtt 1500 körül lettek nomádok. Noha a domoknak erődeik voltak és híresek voltak a lovasságukról, az árják alatt a legalacsonyabb kasztba kerültek, és vándor táncosok és muzsikusok lettek. Az alább következő törzsek legtöbbje a dom törzs alkasztja.

Bawari – a nomád, rabló törzsként ismert bawari még ma is olyan, a környék viszonyairól szóló jeleket helyez el a házakon, kapukon és az utak mentén, amelyeket csak a saját törzsük tagjai tudnak elolvasni. Számos ugyanilyen jelet használtak az európai cigányok az 1950-es évekig.

Badu – egy kis törzs Kasmírban, amely medvéket szelídít és táncoltat. A múlt században az ő viseletük volt leginkább hasonló az európai cigányokéval.

Meos – híres marhatolvajok, akik tevékenysége és szokásai nagyon hasonlóak az Angliában letelepedett indiai cigányokéhoz.

Beria – a dom törzs alkasztja, ez az a törzs, amelynek asszonyai tenyérből jósolnak.

Gopal – nomád sátorlakók, akik jövedelmüket helyi vásárokon díjbirkózásból szerzik. Sok európai roma volt híres birkózó, és leszármazottaik ma mindig megtalálhatók az olimpiai birkózó csapatokban.

Bansberia – Indiában híres rúdugrók, akik vidéki vásárokban állatok fölött ugranak. Az első spanyolországi bikaviadorokat cigányoknak tartják, akik a porondon támadó bikákat is átugrottak.

Kanjar – India egyik legmegvetettebb törzse, mivel prostitúcióra kényszerítik asszonyaikat. Nevük a strici szinonimája.

Sansi – Közeli kapcsolatban a kanjarokkal a sansi volt India egyik leghírhedtebb bűnöző törzse az ország brit gyarmatosítása idején.

Gandhila – India egyik legalsó kasztja, tagjai vándorköszörűsökként ismertek – ezt a foglakozást számos európai cigány is gyakorolja.

Biloch – a lohárokat követik a vándorlásban, a holmijukat szállítják. Perzsa eredetűeknek tartják őket.

Kikan – híres lótenyésztők, akik eredete Iránba nyúlhat vissza, ez a törzs a muszlim hódítókkal érkezett a 11. században. Ismerve rabló szokásaikat, a 12. században kiűzték őket 

Lahore vidékéről, ezután más nomád, bűnöző törzsekhez csatlakoztak, és a 14. században a lohárokkal szinte valamennyien elhagyták Indiát. A kikánok hozták Indiába Ábrahám történetét. Szerintük Sára, Ábrahám felesége kikán volt. A cigányokat számos európai országban tskianoknak nevezik.

Noha manapság politikailag nem korrekt a „cigányok” bűnöző szokásairól beszélni, vagy a cigányokat általánosságban gyakorlott tolvajoknak nevezni, a legtöbb cigány, akivel együtt voltam, nagyon büszke volt a tolvajlásra. Az egyik legrégebbi szóbeli történetük a régi időkről szól, amikor még az összes lovak szabadon éltek, amíg a gádzsók be nem fogták mindet maguknak. Ezután a romák elkezdték visszalopni azt, ami egykor mindenkié volt. Sok roma úgy gondolja, hogy a tolvajlás a nagy eszesség bizonyítéka. Mások úgy okoskodnak, hogy minden ember lop. A cigányokkal való együttélés során azt tapasztaltam, hogy csak azok a cigányok éltek bűnözésből, akiknek nem volt munkájuk, vagy akiket a munkaadók a bőrük színe miatt elutasítottak. Azok, akiknek megengedték, hogy rendes iskolába járjanak, vagy rendes munkájuk volt, hamar felhagytak a tolvajlás „vallásával”.

Egységesen megítélni a cigányokat manapság ugyanaz, mint azt állítani, hogy minden amerikai cowboy vagy minden spanyol bikaviador. Elmúltak azok az idők, amikor a cigányok lakókocsikban éltek és utaztak. A legtöbben elkülönült telepeken élnek. Kelet-Európában vannak a legrosszabb helyzetben. Egy roma holokauszt-túlélő így foglalta össze nekem, mi történik ma a Cseh Köztársaságban ezzel a néppel.

„A csehek mindig gyűlöltek minket, a háború előtt, a Hitler-éra alatt, a kommunista időkben, és még ma, ebben a demokráciában is gyűlölnek minket.

Egyetlen hely van ebben az országban, ahol a romák biztonságban vannak. Ha elmégy az óvárosba Prágában, és végigmész a Perlova utcán, látni fogod a roma prostituáltakat rendőrökkel körülvéve, mert a rendőröket a sricik fizetik, hogy megvédjék a prostikat. A rendőrség üzletel velük. De ezek az egyedüli biztonságban lévő romák ebben az országban. Ez az egyetlen hely a Cseh Köztársaságban, ahol a romák védve vannak a szkinhedektől.

Szerintem ami ebben az országban történik, olyan szörnyű, hogy azt el sem tudod képzelni. Én fehér vagyok, így nekem nincsenek problémáim, de az unokaöcsémnek sötétbőrű barátnője van, és ők félnek kimenni az utcára éjjel. Az unokaöcsém lakást bérelt itt, de amikor be akartak költözni, a tulajdonos a lány bőrszíne miatt kirúgta őket. A szkinhedekkel fenyegette meg őket, ezért elmentek. De nem csak a szkinhedek, hanem az átlagos csehek is elküldenek az étteremből, megakadályozzák, hogy munkához jussunk. Rosszabb ez, mint a második világháború. Most, a szabadság idején az embereket elkezdték kilakoltatni. Ismerek egy hatgyerekes asszonyt, aki most egy parkban lakik. El sem tudja képzelni, mi történik ebben az országban.

De őszintén szólva nincsenek is már igazi romák. Anyámnak nem volt szabad a női ruhákat a férfiakéval együtt mosni; ahol az étel készült, ott nem volt szabad ruhát szárítani. Ilyenek voltak a régi szokások. De ma a fiatal romák elfelejtették a régi tradíciókat, a kultúránkat, a nyelvünket, a túlélésért folytatott küzdelmünket.”

Címkék: cseh köztársaság romák cigány eredet paul polansky törzsef

95 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ciganyokrol.blog.hu/api/trackback/id/tr282344413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.04. 18:32:21

Főleg a tolvajlással kapcsolatos részen gondolkoztam el. Tegnap kaptam meg a Rotfront nevű zenekar egy albumát, amiben cigányok zenélnek elsősorban, és van benne egy feltűnően furcsa refrén:
"Lopni megyek, lopni megyek, ebből tartom a családom."
"Óbudai, óbudai roma gyerek vagyok, dolgozni meg nem akarok."
Mintha tényleg lenne egyfajta büszkeség erre az életmódra, vagy inkább csak sóvárgás ennek szabadságára, a kötöttségek hiányára?

b p 2010.10.04. 19:42:01

@Member: Hát én roma nem vagyok, de gyerekkorunkban Újpalotán mi is énekeltük, hogy "palotai srác vagyok, dolgozni nem akarok" :) Oszt most mégis...

komplikato 2010.10.04. 20:19:14

"meggyőződésem, hogy hamarosan DNS-vizsgálatok bizonyítják majd Európa legnagyobb kisebbségének eredetét."

Erősen kétlem, az eddigi ilyen kutatások elég kudarc jellegűek voltak.

peca1000 2010.10.04. 20:57:13

És bizony nehéz helyzetben vannak a többségi társadalom tagjai is, akik a romák miatti terrortól szenvednek, kedves posztíró.

Vajon miért utálják a világon a cigányokat, és zavarják el őket?

Csak nem azért, mert agyonverik, kirabolják, megerőszakolják az áldozataikat?

A posztíró szerint ezt tolerálnunk kéne?

Menjen el lakni egy Borsodi kis faluba, és majd megtudja, hogy milyen a cigány vendégszeretet.

Vagy ide Pécsre, István-aknára, ahová még a mentő se mer kimenni, ha baj van.

10 percet nem adnék a posztolónak, és az árokba feküdne kirabolva holtan.

2010.10.04. 21:03:07

Tehát ami az itteni cigány mesékben "fekete árpádsávos terepjáró", az a cseheknél "szkinhed". Ahány ország, annyi hazugság.

Rahsid 2010.10.04. 21:07:54

Előbb az alapvető kötelességeiket teljesítsék, utána lehet csak szó bármiféle jogérvényesítésről. Addig kuss van.

yahoo12 2010.10.04. 21:13:07

A holokauszt szó jelentése: "szent és kétségbe vonhatatlan tény, amiben ha kételkedni mersz, akkor mész a sittre, ugyanis csak e tényből jól megélők mondhatják meg, hogy mi legyen a véleményed, te nem."

yahoo12 2010.10.04. 21:13:59

A holokauszt szó jelentése: "szent és kétségbe vonhatatlan tény, amiben ha kételkedni mersz, akkor mész a sittre, ugyanis csak e tényből jól megélők mondhatják meg, hogy mi legyen a véleményed, te nem."

venszivar 2010.10.04. 21:16:15

Jászberény környékén kirándultunk ,az utca bal oldalán mi sétálunk s tátjuk a szánkat a cigány sorra tévedve.....A túl oldalt 5-6-7 roma gyerek, a fiam egyszer csak a homlokához kap s üvölt s vérzik egyszerre ! A cigány csapat,mint a víz szétspriccelt s soha többé nem láttam egyet sem.A gyereknek a kő pont a szemöldökénél találta el.1-2cm a szemétől.A jászi kórházba négy öltéssel varrták össze.Talán nem volt oda útlevelünk..........Én azóta is mondom a gyereknek,ne haragudj rájuk,tanulj tőlük,nem beszélni,csúzlival jól lőni s jól futni.Máshoz úgy sem értenek.szeressük egymást emberek, no de ezek állatok.

Éhesló 2010.10.04. 21:23:14

Nohát ezek a cseh vitézek milyen hasonlóan gondolkodnak az olaszokkal, franciákkal, finnekkel, magyarokkal.
Tűrhetetlen ez a határokon átnyúló mélységes egyetértés!

ö...mikó? 2010.10.04. 21:32:44

Minden ballibsi ideologizálja a cigányokat, amikor pedig csak egyszerűen törvényen kívüli, vérengző állatok. Vendégszeretet, haha! Gyilkosok, akik közé ha betévedsz, kirabolnak, legyilkolnak, s még élvezik is. Rabszolgákat tartanak, nem félnek sem istent, sem embert.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.04. 21:41:34

Akkor engem valamiért csípnek és nem ölnek meg. Valakit kővel szemen dobnak, vkit meg kb. ebédre hívnak. Nem tudom, miért kivételeznek, ilyen jóképű volnék? :)

ö...mikó? 2010.10.04. 21:45:54

@Member: Láttál te már cigányt élőben? Kétlem....

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.04. 21:47:39

A kérdések kérdése: Melyikkel hagynád jó szívvel egyedül a gyereked?
Egy katolikus pappal, vagy egy cigánnyal?

lol

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.10.04. 21:52:06

ami különösen fáj a Nagy Vezérnek: sem Felcsúton, sem Alcsúton nem kértek az Orbán Viktor vezette Fidesz-KDNP-ből. Állítólag a Viktátor őrjöngve kérte ki magának a számára felháborító eredményt a párt kampánystábjától. Mindenesetre nagyon tanulságos, hogy ahol igazán ismerik, tudják, kicsoda is Orbán Viktor, ott elutasították őt és a pártját. Az egész országot meg tudta hülyíteni Orbán Viktor és a Fidesz-KDNP a folyamatos hazugságaival, ahol általánosan, vagy csak a Fidesz-KDNP kampánystábja, kommunikációs szakemberei és a hozzá hű médiumok által lerajzolt kép alapján ismerték a Nagy Vezért. Azonban ott, ahol már elég régóta tudják, kicsoda Orbán Viktor, ott elutasították a Viktátor vezette pártot és jelöltjét. Esztergom a nemzeti összefogás városa!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.04. 21:52:07

@ö...mikó?:
Voltam is náluk. Családnál meg magányos közkorú férfinél is. Utóbbinál egyedül. Egyéb hülye kérdés?

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.04. 22:04:56

Eléggé letaglózó, hogy Gábor minden alkalommal próbál valami hasznos infóval szolgálni az érdeklődőknek (még ha a nézőpontjával nem is mindig értek egyet, de ez volna az internet lényege), erre időközönként, mint amikor egy kisváros helyi menő csávói lemennek a közeli községbe balhézni, kb. a kuruc.info társasága áttelepül ide és szokásosan a tömeg erejét használva baromkodnak egy sort, csak a cigányok állat voltával dobálózva, és vádolva a kompromisszumképesebbeket, hogy ők még nem láttak élőben cigányt, miközben éppen hogy eme éles eszű banda szemléli őket "kőhajításnyi" távolságból.
A legutóbbi vagy 300+ kommentes post alatt jöttem rá, hogy semmi értelme visszaszólni, jelezni, mert úgyis elnyomják az embert. Meg kell hagyni, hogy egymás vállát jól megveregessék, "igazi magyar vagy", aztán csak megunják. :P

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.10.04. 22:08:49

Látom a kisnyilasok már megint tudják a tutit a cigányságról, pedig az írás ennél azért jóval többet ad.
Aki ki meri jelenteni, hoyg a cigányság bűnözőkből áll, vitaképtelen, mert képtelen különbséget tenni az emberek, és embercsoportok között.
Ennyi erővel azt is szajkózhatná, (és pont ugyanakkora hülyeség) hogy aki hisz istenben, az pedofil, mert ugye nem egy ilyen eset derült ki a katolikusoknál az elmúlt években.

A cigányság helyzete nem egyszerű, és a beilleszkedésre törekvők érdekeivel ellenkezik a diszkrimináció.
A bűnözőknek pedig - tekintet nélkül bármely egyéb körülményre - bűnhődni kell!

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.10.04. 22:13:28

@Member:
Akikről te beszélsz csak szeretnének magyarok lenni, de a helyes nevük: magyarkodók.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.04. 22:19:59

@maxt: Idézet tőled: "Aki ki meri jelenteni, hoyg a cigányság bűnözőkből áll, vitaképtelen, mert képtelen különbséget tenni az emberek, és embercsoportok között."

Idézet a cikkből:

"Ismerve rabló szokásaikat, a 12. században kiűzték őket Lahore vidékéről, ezután más nomád, bűnöző törzsekhez csatlakoztak, és a 14. században a lohárokkal szinte valamennyien elhagyták Indiát. "

"Kanjar – India egyik legmegvetettebb törzse, mivel prostitúcióra kényszerítik asszonyaikat. Nevük a strici szinonimája."

"Meos – híres marhatolvajok, akik tevékenysége és szokásai nagyon hasonlóak az Angliában letelepedett indiai cigányokéhoz."

"Sansi – Közeli kapcsolatban a kanjarokkal a sansi volt India egyik leghírhedtebb bűnöző törzse az ország brit gyarmatosítása idején."

Szóval, ki is a kisnyilas?
A szerző? Definíciód alapján igen.
A posztoló? Hát, neki is van vaj a füle mögött.

A katkókkal meg az a helyzet, hogy az, aki katolikus és templomba jár, az TUDJA, hogy a jelenlegi pápa MEGTILTOTTA az egyházfiknak azt, hogy a pedofil ügyeket jelentsék a hatóságoknak, mert az rossz színben tünteti fel az egyházat.
Tehát a katolikusok annak a tudatában járnak a templomba, és vallják magukat katolikusnak, hogy a szervezet magasztos külsejének látszata fontosabb, minthogy ne dugják a gyerekeket.
Ebből pedig nem nehéz arra következtetni, hogy egy katkónak tulajdonképpen belefér, ha a pap bassza a gyereket.

Jerome P. 2010.10.04. 22:20:42

@maxt: A papok között több a pedofil mint a cigányok között. Több mint az átlagemberek között. Akkor most én hazudok?

Éhesló 2010.10.04. 22:24:48

@maxt: persze, a csehek, a franciák, az olaszok, a finnek és mi magyarok is kisnyilasok vagyunk, amikor a cigánysággal kapcsolatos negatív tapasztalataink alapján alakul közöttünk határokon átívelő egyetértés.

Arra pedig nagyon kíváncsi lennék, hogy melyik nemzetnél van ilyen elvakultan többségellenes szóförmedvény, mint a libbancsok "magyarkodó" szava.
A cseheknél létezik olyan szó hogy cseheskedés, a szerbeknél szerbeskedés vagy az amerikaiaknál az, hogy amerikaiaskodás?
Szerintem ez is egy nekünk magyaroknak kitalált újbeszél megbélyegzés, amit bárkire rá lehet sütni aki magyarnak meri magát vallani és nem a megbélyegző által preferált globalizált semmilyen, kozmopolita, zsidó, vagy cigány identitást viszhangozza....

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.10.04. 22:30:57

Ha ilyen gonosz nácizmus tombol Ajrópa minden szegletében... el is lehet menni, szép nomád szokás a továbbvándorlás.

Behajtó70 2010.10.04. 22:35:42

Hogy milyenek? Ilyenek. Tudjuk jól. Ezt Mo-on csak politikai okokból tagadta az szdsz/mszp, azzal a gusztustalannal az élen.

venszivar 2010.10.04. 22:43:53

@Member: Menj el újra hozzájuk s ki se gyere....
Basztak már szájon ? Kívánom neked így v úgy mindegy,kívánom neked,essen jól.Mocskos cigányok,vissza Indiába,Pakisztánba.Josi tetves barátotokkal az élen,majd az hazavezet benneteket,csak már látnám.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.04. 22:47:53

@Éhesló: A magyarkodás nem libbancs szólelemény, hanem a tizenkilecedik századtól már biztosan létező szó.
Többek közt Szerb Antal (aki a neve ellenére egy magyar író) is használta a harmincas évek környékén, bár meg nem mondom, hogy melyik művében vagy esszéjében...

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.10.04. 23:00:30

@kolbászoszsömle:
Én is ki tudok ragadni bármilyen szövegből olyan mondatokat ami engem igazol. Bízom benne, hogy a beidézett szövegeken kívül az írás többi része nem esett át a fejeden, mert akkor kár volt elolvasnod.

@Jerome P.:
A példám másról szólt, elsősorban az általánosítás ellen.

@Éhesló:
Irritál a "magyarkodás" szó? Talán nem véletlenül.
Másokat a cigánybűnözés és a zsidóskodás szavak zavarnak.
Az ország melybe születünk adottság, mint a bőrszín. Nem kell rá büszkének lenni, csak tudni kell milyen kötelességek és jogok járnak vele.
A normális ember elfogadja, ismeri és előre viszi az országát. (értsd: adózik, és betartja a törvényt, akkor is, ha rossz.)
Van ezzel szemben az az abnormális réteg, aki a magyarkodásának árpádsávos jelmeze alatt nemhogy helyesnek tartja a kollektív bűnösség elvét a társadalom egyes csoportjainál, hanem megengedhetetlen célokat is megfogalmaz ezzel kapcsolatban. Büszke adóelkerülő, mellesleg magyarságát a március15-én viselt kokárda átmérőjében tudja megadni.
Határozott véleményem az, hogy aki tisztában van vele honnan jött, annak nem kell, hogy a seggére is nagymagyarországot tetováltasson. Ez az olyan csökevényes világú emberek pótcselekvése, akik ezen keresztül próbálnak saját identitást teremteni, kevés sikerrel.

Anti Anyag (törölt) 2010.10.04. 23:07:09

@Jerome P.: Nagyon naív vagy te. A cigányok a gyerekeknél még azt sem nézik, hogy elbír e egy vödör vizet, ha rájuk jön a kangörcs.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.04. 23:08:18

@maxt: Már ne haragudj, de ott a szerző konkrétan _törzseket_ mutatott be, jellemzett, mesélte el, hogy márpedig azok ilyenek.

A többi része is kb hasonló fasság.
Tudománytalan legendárium, némi költöknézegetős karosszékantropológiával, leöntve egy elkeseredett ember kifakadásával.

Ez a cikk annyiban segít a dzsipókon, a zsipók megismerésében, mint Szily Katalin a szocikon.
Szal jobb lett vón, ha el se készül.
Az írók remekműveket írjanak, ne áltudományos butaságokat.
Akkor mindenkinek jobb lesz.
A világnak is.

venszivar 2010.10.04. 23:16:14

@maxt: "Érdekes",hogy te inkább a magyarkodó,Árpádsávos pőcsösöket szidod inkább,mint a az évszázadok óta nem változó a társadalmakba soha be nem tudó s ami a nagy baj,nem is akaró cigányokat.Annyiban igazad van,hogy azt a pár tízezer töketlent könnyebb lenne "lehalkítani",mint a milliós cigusokat.Te is a könnyebbet választod,csak nem kokeró vagy,á azok még ennyit sem akarnak melózni.

2010.10.04. 23:57:32

@maxt: nem veszed észre, hogy a szöveged már akkor nevetséges volt, amikor még az szdsz is hasonló hülyeségeket szajkózott?
A cigányok saját magukat diszkriminálják azzal, hogy köpnek a törvényekre és az együttélési normákra, valamint azokat fosztogatják akik eltartják őket.

Kis ember 2010.10.05. 00:25:02

@kolbászoszsömle:

Neked, mint irodalommal foglalkozó embernek tudnia kellene, hogy:

- a vaj nem az ember füle mögött van, hanem a fején. A pontos mondás így hangzik: akinek vaj van a FEJÉN, az nem sétálhat a napon.

- Szerb Antal magyar író volt, de asszimilálódott zsidó családból származott, azaz az itt jelenlévő nácihuszárkáknak inkább ne adj adut a kezükbe.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.05. 00:25:10

Akik itt fikázzátok általánosságban a cigányokat, nem veszitek észre, hogy az általánosításotokkal pont a cigányok saját közegükből kitörni és a társadalmunkba beilleszkedni vágyó részével basztok ki(egyébként valóban ők vannak kevesebben). Pedig ez az a réteg akit segíteni kellene, mert különben csak romlani fog a helyzet. Ahogy ti előadjátok a dolgot, ahogy egy kalapra veszitek a cigányokat, az alapján csak a kiirtásuk lenne a megoldás. Ezt persze nyíltan nem bírjátok kimondani. Pedig tény, hogy az embernek szabad akarata van, és lehetősége kitörni abból a közegből, amiben él, ezért azt kijelenteni, hogy egy cigány se akar dolgozni, meg hogy minden cigány lop, enyhén szólva tudatlanságra vall, főleg hogy számomra egyetlen ellenpélda is cáfolná, pedig nem egyet láttam. És tudjátok mit gondolok arról a cigányról aki dolgozik? Még jobban tisztelem, mint más embert aki dolgozik, mert neki ott volt a könnyebb, de becstelen út, amit a társaitól láthatott, ő mégis a becsületes utat választotta, míg az átlag magyar alapvetően jó példát lát maga körül, ezért nyilván követi is. Ehhez képest ti ugyanúgy gyűlölitek a dolgozó cigányt, mint a lazsáló, tolvaj, gyilkos cigányt akkor, amikor általánosságban fikázzátok a cigányokat.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.10.05. 00:26:57

Amúgy emellett ez a Paul Polansky nagyon erősen elfogult az egyik irányba, de ettől még érdekes volt elolvasni a cikket, hiszen k.info-t is ugyanúgy érdekes olvasni, egymással ellentétes nézőpontok ezek ugyanis.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.10.05. 00:36:48

@Kis ember: Hallottál már a nyelvrontásról? :o)
Nehéz dió lehet anélkül érvényesülni.

Kis ember 2010.10.05. 00:39:25

@kolbászoszsömle:

Igen, csakhogy ez a "vaj van a füle mögött" kb olyan, mint a "muszály", meg a "plussz", stb.

De ez már nagyon OFF

2010.10.05. 02:01:38

@Éhesló: 1 dolog hogy minek vallod magad és más dolog a melldöngetés

mennél el szlovákiába, romániába magyarkodni, itthon felesleges

Georgigi 2010.10.05. 05:26:40

"Senki sem ismeri biztosan a cigányok eredetét."
Akkor kezdjük az elején.
Miért is?

gpetersz 2010.10.05. 05:47:16

"elvihetném ezeket az embereket Magyarországra vagy Andalúziába, és senki sem vitatná, hogy „cigányok”."

Ebben biztos igazad van, nem vitatnánk, de inkább Andalúziába vidd őket, kösz.

asd123321dsa 2010.10.05. 06:05:40

Mikor költöznek el Magyarországról? A cigányokkal kapcsolatban ennyi ami érdekel

sprenczl 2010.10.05. 07:28:35

Mikor zsuppolják ki őket Európából? Engem csak ez érdekel!

bontottcsirke 2010.10.05. 07:28:53

Ja mondjuk zsindex főoldal, tehát olyan blogot, hogy határon túli magyarok, olyat nem fogok találni rajta. Ugyanis mindig van miért sírni egy dolgos, morálisan magas értékeket képviselő cigány társadalom miatt.

Lófasz a seggetekbe az.

bontottcsirke 2010.10.05. 07:29:45

gondolom kimoderálás....

sidorovich 2010.10.05. 08:03:38

@maxt:

"Aki ki meri jelenteni, hoyg a cigányság bűnözőkből áll, vitaképtelen, mert képtelen különbséget tenni az emberek, és embercsoportok között.
Ennyi erővel azt is szajkózhatná, (és pont ugyanakkora hülyeség) hogy aki hisz istenben, az pedofil, mert ugye nem egy ilyen eset derült ki a katolikusoknál az elmúlt években."

A formális logika nem az erősséged de sosem késő visszaülni a padba. Az axiómagyártást hagyd meg a legnagyobbaknak, tanult barátom.

Senkifia 2010.10.05. 08:09:37

hát az biztos hogy a cigányok is kiválasztottnak hiszik magukat. Elvégre a fehér ,illetve nem cigány emberekre egy szavuk van , a gádzso. Ami ugye parasztot jelent komnkréten. A rroma viszont embert jelent. Nahát ha én azt mondanám magyarul,amit ők cigányul,hogy egy borsodi faluban lakik 70 % cigány, és 30 százalék ember, akkor mi lenne? Mert szerintük ugye 30% paraszt,és 70 % ember.
De persze én vagyok a rasszista :)

Senkifia 2010.10.05. 08:11:21

@sidorovich: ööö...akkor eszerint csak a katolikusok hisznek Istenbe? Vagy áttételesen minden istenhívő pedofil? Kemény vagy,kiscsákó. De erre azért még gyúrjál picit :)

Senkifia 2010.10.05. 08:12:41

@maxt: ööö...akkor eszerint csak a katolikusok hisznek Istenbe? Vagy áttételesen minden istenhívő pedofil? Kemény vagy,kiscsákó. De erre azért még gyúrjál picit :)

Senkifia 2010.10.05. 08:13:23

@sidorovich: bocsi, rossz helyre ment a klikk... az eredeti hozzászólónak szántam... :)

Senkifia 2010.10.05. 08:14:11

@gpetersz: ... de a mieinket is lehetőleg :) ott legalább vannak KRESZ táblák, amelyek figyelmeztetnek a jelenlétükre :D

Senkifia 2010.10.05. 08:15:46

@sprenczl: viccelsz? hát valami tamásgáspármiklós,vagy hasoló már írta,hogy azon csodálkozik, hogy a szegín romák hogyhogy nem gyújtották fel ezt a surmó európát, a rohadt kirekesztő rassistákat... de tényleg....

sidorovich 2010.10.05. 08:15:46

@sprenczl:

Izrael befogadhatná őket.

arconfosom 2010.10.05. 08:20:32

Bevallom, végig olvasva sem értem, miről szól ez a poszt.
Sem megerősíteni, sem cáfolni nem látszik benne semmi

pfff

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.10.05. 08:28:28

@venszivar: igen. Nekem a magyarkodókkal több bajom van, mert egy cigány sem kérdőjelezte még meg magyarságomat, ellenben néhány szélsőséges barom már ajánlott ciánt is, csak mert nem preferálom az erőszakot és a kollektív bűnösség elvét elutasítom.
Imperial a remek példa hiszen megismétli azt a baromságot ami miatt vállalhatatlan a hozzáállás.
A bűnözés büntetendő. Ez nem kérdés. Nem csoport vagy bőrszín alapján, hanem tett alapján. Ezt az árnyalatot nem látják sokan.
@sidorovich: Ha nincs értelmes válasz jön a személyeskedés? Hiába támadsz engem, nem számít annak aki érti és érteni akarja miről írok. Mindenkit meg lehet ítélni a saját hozzászólásai alapján. Engem is, téged is. Kényszeredett minősítgetésed hiteltelenítésemet szolgálná. Ennyire talán nem veszélyes szabadon kimondanom a véleményem.

xxyati 2010.10.05. 08:29:39

Hmmm... egész Európában gond van a cigányokkal, még ott is ahol az antiszemitizmus egyébként elenyésző.
Én láttam már dolgos és becsületes cigányt. Remek mesterember. De a pénz kifolyt a kezéből. Havi 150 ezret keresett 2001-ben, közben a felesége a havi 7 ezres lakbért nem fizette az önkormányzatnak, kilakoltatták. Az egész család őt húzta le, mert senki sem dolgozott, így ő lett földönfutó, aki tisztességesen dolgozott. Nagyon nehéz abból a körből kitörni.

Kabarészínész 2010.10.05. 08:35:16

hát most el is morzsoltam egy könnycseppet szegény szerencsétlen üldöztetett sorsú cigányok miatt.... :D :D :D

Nzoltan 2010.10.05. 08:38:22

A hiradóban volt: Naponta kb. száz bűncselekményt követnek el nyugdíjasok kárára. Lopás, rabás, bántalmazások, gyilkosságok. Mindenki tisztában van vele, melyik kisebbség tagjai követik el túlnyomórészt ezeket a bűncselekményket.
Lassan az lesz a kérdés, hogy a lesz-e hely Magyarországon ahol nem kell félni a cigányoktól?
Márpedig a segélyek drasztikusan vissza lesznek vágva, oda lesz ám a jó világ! Legalábbis Pintér szavaiból ez derül ki.

Dr Kotász 2010.10.05. 08:41:04

@Esztergom a nemzeti összefogás városa, törpe!: Te nagyon eltévedtél!

kewcheg 2010.10.05. 08:46:52

...megvan a megoldás, a c.-ok valójában egy klónhadsereg, amit az izraeliták hoztak létre , mint biol. fegyvert, ezért nem is lehet őket genetikailag kutatni, he...?:)

Nzoltan 2010.10.05. 08:56:46

@maxt: Jelenleg semmi nem tartja vissza a cigányságot attól, hogy maguk közül kizárják vagy megbélyegezzék a bűnösöket.

Ahogy Kádár mondta: "Ahol gyalulnak ott forgács is van."

Ugyanakkor el kell dönteni, hogy a polkorrektséggel szivatjuk magunkat, vagy egyszerűen csak teszünk bizonyos dolgok ellen. Lásd: Olaszország, Franciaország.

Kollektív bűnösség? Senki nem mondta, hogy ne járassák az ingyenes iskolába a gyerekeket, senki nem mondta hogy ne vigyázzanak a kapott ingatlanokra, senki nem mondta, hogy annyi gyereket nemzzenek amennyit nem is tudnak felnevelni, senki nem mondta, hogy a segélyt ne alapvető dologra költsék. Ebben az országban nincs kollektív bűnösség elve. A bíróságok minden egyes bűncselekményt külön bírálnak el. Cserébe van pozitív diszkrimináció az élet minden területén, amiket hála az istennek most kezdenek megnyírbálni.

kvadrillio 2010.10.05. 08:57:16

..éééérdekessss.........40 évig a cocilizmusban nem volt ilyen súlyosan téma a cigányok élete, viselkedése........., most, az utóbbi 10-15 évben, a jól "megcsinált" kapitalizmusban, eredeti tőkefelhalmozásban, mást se hallani, hogy hegyezik, hegyezik, csak hegyezik a cigányokat, a cigánykérdést, addig, amit a jól kihegyezett eccer visszaszúúúr !

nabazzmeg 2010.10.05. 09:00:16

ahhoz képest, hogy az eredeti mű szerzője hánydanos költő meg kutató, ez még egy középiskolai dolgozat szintjét sem éri el, olyan "alapos".
Tipikusan, amerikai módra felületes és tudomántyalan förmedvény ez, szvsz.
Azt pedig ne felejtsük el, hogy azok a romák, akikkel ő találkozott, találkozhatott jobbára a vándorló fajtából kerültek ki, nos ők azért mások mint a nálunk, szlovákiában, csehországban élők TÖBBSÉGE (nem mind!) akikkel számos elfertőződött probléma van.
1ébként pedig yahoo12 kollégánál ott pont, ez az amiért a legtöbb ember ismerve-ismeretlenül de nem szereti sem a cigányt, sem a zsidót - ez a kéretlen lihegés, folytonos elismertetési kényszer (mi szenvedtünk, csak MI, senki más!), ez az ideológiai muszájdzseki az oka itt a legtöbb unszimpátiának.

venszivar 2010.10.05. 09:17:55

@maxt: Talán azért ,mert inkább vagy magyar ellenes,mint cigány ellenes !!!Állj az élükre s vezesd őket olyan szép s jó helyre hol önállóan csak ők élnek.Legyen pl. az Antarktisz,akkor a világ nyugton élhetne.Ott már a világ is békén hagyná őket,szegényeket......Ennél rendesebb,fereb ,mindenkinek jót el sem lehet képzelni.!!

munkamacskák gazdija 2010.10.05. 09:19:00

Bánszálláson laktam, amikor még lakható volt.
Gyerekként, ma elképzelhetetlen biztonságban éltünk, jártuk az erdőt.
A kerthelyiségben apácarácsos keritések, rózsalugasok, szökőkút aranyhalakkal, focipálya, tekepálya, lampionos sétányok, hatalmas gesztenyefák, pirosra festett padok, tip-top kis vidámpark, szögesbottal szemetet szedő gondnok apókával, takaros házak, gondozott kertek.
Bányászok és a bányát kiszolgáló létesitmények dolgozói éltek ott.
Ma néhány nagyon idős ember ragadt még ott, állandó életveszélyben.
A felsoroltakból mára semmi nem maradt.
Némi betonalap, derékba vágott fák, földből kilógó vezetékek, félig lerombolt házak, gaz, szemét, szemét és szemét.
Tetején tobzódó sáskahaddal, akik már a temetőt is feldúlják, nyilván megélhetésből.
Oda a gyerekkorom, már nem is sajnálom, napalmot rá.

Rusher4587 2010.10.05. 09:32:38

@kolbászoszsömle:
Egy SKINHEAD-del!!! És ezt nagyon komolyan mondom! ( azért még pár lehetőséget felsorolhattál volna, bár nálam valószínűleg akkor is a skinhead nyer:) Legrosszabb esetben elkezd neki mesélni az árja felsőbbrendűségről, a gyerek meg jól kineveti:D )
@MEMBER:
Hát kinek mi jut...neked ebédmeghívás, keresztanyám fiának meg jogsi és fék nélküli autóval elütés, aztán 14 plasztikai műtét egy láb-amputálással megkoronázva!
Kinek mit dob a gép. Részemről a cigányoknak 3 félét dobhat:
-Golyó.
-Kötél.
-Költözés a Jupiterre.

venszivar 2010.10.05. 09:34:35

@nabazzmeg: Így van !!Én soha nem foglalkoztam a zsidókkal,de főleg az szdsz tetvei miatt ,mindig,mindenhonnan,állandóan a sírásukat lehet hallani !!Ez a hosszú évek alatt már annyira a negatív hatást váltotta ki bennem is s mint írod,amivel így én is egyet értek a túlzott sírás rívás miatt alakult ki az un szimpátiám .Ők évtizedek óta mit tesznek az arabokkal !?Szarok azok is,de egyik kutya másik eb...
@Kis ember: Azt hogy csinálod,hogy az egyik mondást ismered a másik,legalább olyan sokszor használtat meg NEM ?? Neked valamilyen vaj lehet a füled mögött.Pl. játszod a hülyét vagy NEM (hanem az vagy?) Chaplin csak megjátszotta !!!

Bloberf 2010.10.05. 10:11:52

Legalább egyet csak egyetlenegy országot lehetne példaként felhozni ahol a cigányok egybeolvadtak a helyiekkel. * Szegény meglopott, kirabolt, megvert emberekre még azt is ráakarják kényszeriteni, hogy szeressék a cigányokat.
Valamikor a Szovjetunióban, hogy a mezögazdaság problémája meg legyen oldva Hruscsov kitelepitette a földmüvelésügyi minisztériumot vidékre. Ezt kellene csinálni. Néhány minisztériumot bizonyos szabolcsi falvakba költöztetni.

Kiráj vagyok bazmeg 2010.10.05. 10:19:11

Miért kéne megérteni vagy elfogadni őket? Fogadják el ők a azt a társadalmat ahol élnek vagy kotródjanak a kurva anyjukba az ostoba, infantilis világnézetükkel együtt.

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2010.10.05. 10:29:45

@venszivar: Te gondolkozz a saját életeden ahelyett, hogy hülye tanácsokat osztogatsz.
A további fasisztoid szellemi maszturbálásra nem vagyok kíváncsi.
Az írásról beszélni nem lehetett a sok trolltól.
A véleményem elmondtam, ha valakik ilyen szellemi mélységben érzik jól magukat amit a hozzászólásaik tükröznek, az az ő bajuk.

Kartal (rezervált) 2010.10.05. 10:33:31

@Member: csak nem Te bírálod el a segélykérelmeket? Mert akkor érthető. Egy barátom családsegítőnél dolgozik, ő is nagyon jóban van a cigányokkal. Én nem annyira, de attól még barátok vagyunk :)

venszivar 2010.10.05. 11:04:24

@maxt: Mi van megvesztél te barom !!!? A cigányok kur...meg anyádat,te meg tapsolj közben. A tetves anyád,aki ilyen fattyat hozott a világra ,ölt volna a Tiszába,te állat.A családod a náci,te rohadék.Döglene meg az ilyen állat.......Most lementem a szintedre,mivel te egy patkány vagy.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.05. 16:23:56

Nem, Kartal, fogyatékkal élők otthonában dolgozom, él ott nem egy cigány származású fiatal, de ők nem részei a szubkultúrának (viszont van ott egy amúgy magyar srác, aki a most éhségsztrájkoló kecskeméti juhar utcai igazgatónőt felpofozta párszor :D). Akikkel sikerült megtalálnom a közös hangot, mind tőlem teljesen független egyének, olyan helyeken, mint Kalocsa, Kistelek vagy Kiskundorozsma.

Amúgy pontosan erről beszéltem. Összegyűlik egy halom gyűlölettel teli habzó szájú troll, aki nem a töménytelen és kizárólagos negatív tapasztalat alapján gyűlölködik, hanem gyűlölködik és ahhoz okokat keres. Mondjuk az egész újnyilas mozgalom ezen alapszik, a Trianon sátorban is ez ment Bösztörpusztán. Azért sajnálom, hogy azt a kevés hazáját valóban szerető és tisztelő egyént (volt közöttük értelmes Jobbik szavazó is) ezek a plázanyilasok a földig égetik a tizenkétszeres flood-olással, a felkiáltójelek nevetséges számával és a primitív, alpári káromkodással, aminek hallatán egy idősebb cigány odébbköltözne két faluval.

venszivar 2010.10.05. 18:11:25

@Member: Gyagyáskám ! Takarodj a főnővér szobájából s menj vacsorázni.Aztán este bújj a gyagyás haverjaidhoz.

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.05. 18:16:39

Főnővér szobájában eleve nem vagyok, mert mentálhigiénés munkakörben vagyok, másrészt az egyetlen vagyok közöttük, aki az ideje 95%-át a gondozottak között tölti (a többi az iroda/budi). Inkább írj olyan módon, hogy ne kelljen kiröhögnöd saját magadat, amikor visszaolvasod. Indulatos, látszik, hogy az adott szituációt elképzeled és nem ismered.

Amúgy miben fogadnék, hogy a "legnagyobb magyarok" átlagéletkora, akik ide járnak kinyomni a fájdalmukat, 15-16 év.

venszivar 2010.10.05. 18:44:49

@Member: Persze,hogy indulatos vagyok ! Én idekint szenvedek a sok bűnözőtől ,ti meg odabent a nyugalomba ...
A fájdalmat hogyan kell kinyomni ???,mint ha szarnál az iroda/budi valamelyikében !??? Te mentálisan O.K.-vagy? Én nem vagyok a toppon,nyomnom kéne,de itt se iroda se budi,hova nyomjam a fájdalmamat ?Ja s elmúltam már 16 !

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.05. 18:53:41

Nem inkább csak összehoztál magadnak egy patthelyzetet és másokat alacsonyítasz le, hogy azért a béke segge felett érezd magad egy szinttel?
Meg miféle nyugalomról beszélsz? Itt élek egy rakás hatalommániás főnöknek nevezett démon, megélhetési politikus és szélsőjobbos magyarságtemető között, akiknek sokkal szélesebb a kapcsolati hálója, mint nekem, és egy mozdulattal elvághatják a karrierlehetőségeimet. Csak engem nem az izgat, hogy ki akar kiszúrni velem, hanem hogy műveljem a szakmát, ellentétben pl. veled meg a hasonló önsajnáltatóval. Milyen bűnözőktől szenvedsz odakint? Hajléktalan vagy, akit felgyújtanak/megvernek? Vagy csak te magad keresed embertársaidban az ellenséget?

venszivar 2010.10.05. 19:19:37

@Member: Lassíts !! Ne zavarj már meg,így is kóválygok,hogy értsem a szintedet,de a béke segge felett mikor van az ember egy szinttel ?
Mennyi időre zártak oda be téged ?Lakatold be az ajtót a kulcsot meg nyeld le s akkor a "szélsőjobbos magyarságtemető között" nem kell az iroda/budinál kinyomni a nem tudom mit...(most telefonált a kockás fülű nyúl s így kiestem a ritmusból).Írj valami jót.Te csaj vagy ?

venszivar 2010.10.05. 20:05:17

@Member: Mennem kell.Megkaptam a beöntést s a gyógyszereket s már a rácsot is felhúzták az ágyamon.Te be szoktál pisálni?Megeszed a svábbogarat ? Éjjelre leszíjaznak? Csaj vagy ?

Éhesló 2010.10.05. 20:08:50

@maxt: a kontrázásod hamis morális alapokon ingadozik.
Amennyiben nem helyes szerinted a zsidókról cigányokról szóló (tapasztalatokon alapuló) általánosítás, akkor miért is általánosítasz Te mások kapcsán.
Vagy van akikről lehet, és van akikről nem?

Éhesló 2010.10.05. 20:11:51

@Kis ember: amenniyben itt holmi nácihuszárkákat vélsz felismerni, akkor magadat minek jellemeznéd?
Esetleg a komcsikomisszárka megfelelő jelző?

Éhesló 2010.10.05. 20:13:55

@Zabalint: mivel itt főleg a csehek és indiaiak tapasztalatairól esett szó nem értem a gondodat.
Velük van vitád, vagy a franciákkal, olaszokkal, finnekkel?
Esetleg egyikükkel sem, csak velünk magyarokkal?

Éhesló 2010.10.05. 20:16:19

@A csótány is ember: a kérdés nem ez volt, hanem az, melyik nyelvben létezik ugyan ez a kifejezés a saját nemzettársaira vonatkozóan: amerikaiaskodni, szlovákoskodni, zsidóskodni, szerbeskedni, oroszoskodni, franciáskodni?
Létezik-e ehhez hasonló fogalomkör az európai népeknél?

Éhesló 2010.10.05. 20:22:32

@maxt: a magyarságodat miért is ne lehetne kétségbe vonni itt, ahol bárki lehet náci aki nem ért veled egyet?
Miért ne lehetne valakinek az a véleménye, hogy akinek a cigányok(zsidók, tótok stb.) a kedvencei és ezeket preferálja a magyarokkal szemben az a szabad identitás választása keretében vállalja fel büszkén a cigány, zsidó, tót stb. identitását és ne akarjon magyar lenni a magyarokkal szemben.
Sőt még nemzeti(kulturális) identitást sem kell választania, ha nincs neki ilyenje, mert a családjától nem örökölte meg, és az iskoláiban sem szedte össze...

Éhesló 2010.10.05. 20:29:19

@Member: vén komancs szemét fejezd be a nyulasozást, inkább nyisd ki a szemedet, füledet végre, és tanulj mások eseteiből, vagy fogadj be párat a kedvenceid közül, ha csak a saját balsorsodból vagy képes tanulni....

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.05. 21:40:33

Érdekes, hogy a cigány/zsidó/tót ne akarja megőrizni az identitását, de a határontúli magyarnak ha ezt mondja a Slota, máris hörögnek az itteniek, hogy miezittkéremszépen? Legyünk már következetesek.

Éhesló, meglehetősen komolytalanná tesz, hogy 9 részben tudtad csak kifejezni magad. Totális összeszedetlenségre és kapkodásra utal, gondold át még egyszer.

venszivar: Látom, a fogyatékkal élőkkel szemben is mélyen előítéletes vagy. Általában az "idióta" (IQ 20 alatt) kategória tagjai engedik maguk alá a vizeletüket, egy "debil" fokozatú (akinek az IQ-ja kb. 60-80) tud egész értelmes is lenni, nem csak vegetálnak, önálló személyiségük van. Jövőt tervezni, nyelveket tanulni, harmadfokú egyenletet megoldani nem tudnak, de nem is várható el tőlük, lenyomják a 6 óra fizikai munkát, elhülyéskednek, vedelik a kávét, cigizgetnek és el is ment a nap. Ellenben jóval több emberség szorult beléjük 1-2 kivételtől eltekintve, mint mondjuk beléd vagy a buflák kolónia többi tagjába, ezt nem kicsit értékelem bennük. :)

venszivar 2010.10.06. 08:30:55

@Member: Te betegebb vagy,mint az ott élő betegek.Új nap új hókusz-pókusz.

IP gyűjtögető 2010.10.06. 11:08:52

Csak nekem vadonat új ez a cigány/zsidó közös származás-elmélet? Valaki, akit a téma érdekel és nem a balhé felhomályosítana: ez közismert, elfogadott elmélet? Előre is köszi! Lécci a válaszig ne *sszátok már szét az egészet... ezt is köszi előre is!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2010.10.06. 13:04:06

Emlékeim szerint Magyarországon a pünkösdista cigányok vallják ezt a számomra kicsit groteszk nézetet, mivel sem a vallási nézeteik, sem a rasszjegyeik nem emlékeztetnek egymáséra. Egyik oldalról gondolom az "okos és pénzes emberekhez tartozni akarás" a motiváló, illetve hogy hasonlóan "megtűrt idegeként" élt mindkét nép Európában, és végül ugyanúgy a megsemmisítésüket tűzte ki anno a Harmadik Birodalom.

venszivar: Régen én is ilyen "mindenttudó lázadó" voltam, mint te, kb. 2 évig tartott ez a korszakom, remélem, ugyanennyi idő alatt te is kinövöd.

Bencsik Gábor · http://www.magyarmercurius.hu 2010.10.07. 14:55:40

@iZ, a patkány 1 szoci állat: Valóságalapja persze semmi sincs, de egy ideje, talán a holokauszt óta létező dolog. Komoly emberek vallják a sorsközösséget. Van ebben politikai üzlet (üssük együtt az ellenfelet), de van mélyen átélt része is a dolognak, például cigány-zsidó házasság formájában (az azért elég komolyan lehet gondolva). Mikor először találkoztam ilyesmivel, engem is meglepett, most már tudom, hogy létezik kölcsönös rokonszenv, ennek a lecsapódása a közös legenda gyártása.
süti beállítások módosítása