Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Friss topikok

  • Frick László Intézet: @Pipas: Mitőllenne zavaros? A "cigányok"Magyarországon több korszakban többfelől,több okból és nem... (2021.04.11. 06:17) A vajda, aki nincs
  • csokosszaju: nem olyan sokára mi leszünk kevesebben...és akkor jaj nekünk (2020.05.28. 20:58) Gádzsóverés a Józsefvárosban
  • Dread Naughty: Csak jelzem, hogy a cigányság nem egységes forrásból származik(ahogy pl. a zsidók sem). Vannak az ... (2018.11.18. 18:13) Gének
  • HargitaIhenrIK: Csak mondom. Olyan megnyitojuk volt hogy csuhaj.. nmaahc.si.edu/ (2016.11.06. 03:21) Cigány múzeum
  • Szúrófény: Papír kell, bizonyítvány! Papír kell: bizonyítvány Azzal virít, aki hitvány! Tanult ő, férges esz... (2015.01.24. 07:59) Hócipő

Sajóbábony és a Gárda

Bencsik Gábor 2011.01.12. 12:04

A vitáknak már csak az a természetük, hogy a résztvevők többnyire elbeszélnek egymás mellett, ki-ki hajtogatja a magáét, és a másik fél szájába olyan állításokat ad, amelyeket az nem mondott, viszont remekül meg lehet cáfolni. Ez már csak így megyen, és Marx Györgynek teljesen igaza volt, amikor azt írta valahol: a nagy elméleti viták nem úgy dőlnek el, hogy az egyik fél meggyőzi a másikat, hanem úgy, hogy az egyik fél kihal. Magyarán a gyengébb álláspont utánpótlása elfogy, új támogatók már nem lépnek be azon az oldalon, a vita kifullad.
 
Az ember mégsem állja meg, hogy ne folytassa a vitát. Nem a személyeskedő részét, annak nincs jelentősége (újra leírom: nem Budán élek, a budapesti külső nyolcadik kerületben nőttem fel, aztán a külső hetedikben éltem – a Csikágóban –, most a hatodikban lakom, "jó cigányos” utcában), de az elvek mégiscsak megérnek egy misét.
 
A Gárdáról van szó. Közelebbről a Magyar Gárda örve alatt folyó nagy-nagy átverésről. Azt írja Kartal (fekete mellényben): „A munkahelyen van mindenféle Jobbikos meg gárdista ismerősöm, ők is olyan emberek, mint akármelyikünk. Csak bennük tombol a tenniakarás, és azt érzik, hogy ami most van az SZAR, tehát valamiféle megoldást keresnek.” Stimmel. Csakhogy amit megoldásként kínálnak nekik, az csupán egyetlen dologra alkalmas: hogy a Jobbikot bejuttassa a hatalomba. Minden másra alkalmatlan. Sőt káros.
 
A cigányokkal kapcsolatos problémák óriásiak, a társadalom többsége fel sem fogja, mekkorák. Különösebb túlzás nélkül kimondhatjuk: ég a ház. Elég nagy volt a baj korábban is, de az utóbbi húsz év elrontott politikája még tetézte azt. Sokan próbálnak oltani, de egyelőre a nagy bozóttüzekhez hasonlít a dolog: nem igazán látszik, hogy fogyna az égő terület, sőt inkább mintha nőne. És erre jön a Gárda, kezében égő csóvával. 
 
Azt írja Virág András (ez nicknév, gondolom A tanúból): „A cigányok között egyre nő az agresszív, rasszista csoportok aránya, a kistelepülésekről pedig már javában tart a rettegő magyar lakosság menekülése. Cigánylakta településeken az egyedülálló idős emberek állandó életveszélyben vannak, fényes nappal lopnak, rabolnak, lebontják a kerítéseket, ellopják az élelmiszert, stb.” Most tekintsünk el a túlzásoktól, a lényeg igaz: a cigányok közt nő az agresszivitás, a bűnözés. 
 
Erre a Jobbik azt mondja: majd mi a Gárdával megvédünk titeket. Csakhogy a Gárda nem véd meg senkit. Lehet, hogy pár hétig néhány betoji cigány ember megijedt, meghúzta magát. De ezen már rég túl vagyunk, hamar rájöttek ők is, hogy a Gárda – a jelen formájában – egy blöff, semmi több. Egy demokratikus országban – és Magyarország vitán felül az – az erőszak, a bűn megtorlása a legszigorúbban vett állami monopólium. Ha a Gárda betartja a törvényt, akkor csak egyet tehet: masírozásaival és gyűlésezéseivel provokálja a cigányokat anélkül, hogy a hajuk szála is görbülne. Ha nem tartja be a törvényt, és a „kezébe veszi a dolgokat”, akkor ott tartunk, mint Dél-Amerikában, ahol halálbrigádok osztanak „igazságot”.
 
Melyiktől csökken majd a cigányok agresszivitása?
 
Mindez nem jelenti azt, hogy a civil önszerveződésnek, ha úgy tetszik, önvédelemnek ne volna helye egy demokráciában. Igenis el tudok képzelni olyan gárdát, amelyiknek értelme van. Amelyik nem ígér többet, mint amit tenni tud, de azt megteszi. Amelyik nem masírozik, de jelen van ott, ahol szükség van rá. És amelyik nem egy párt cselédje, hanem pártoktól független, valóban civil szerveződés.
 
Végül egy számomra meglepő, izgalmas lehetőségeket felcsillantó tárgy fényképe. Ezüst törzsi ékszer az indiai Rádzsaszthánból, a Pandzsábbal szomszédos államból, ahonnan valószínűleg a cigányok elszármaztak. Hossza hat centiméter. Eredetileg női fej-ékszerként használták, a kis képen látható módon, talán a 19. században, vagy a 20. század elején. Ami izgalmassá teszi: az összetéveszthetőségig hasonlít a kalderás cigányok 19. századi férfi ruhadíszeihez, hatalmas ezüst pitykegombjaihoz. Lehet, hogy ezer éven át megőrződött egy ékszertípus, a formája, az elkészítési technikája? Fontos volna erről többet tudni, mert ezáltal a cigányokról is lényegi információkat szereznénk.

 

Címkék: politika magyar agresszió erőszak cigányok rasszizmus pártok gárda

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ciganyokrol.blog.hu/api/trackback/id/tr382578578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valleyfloydroad 2011.01.12. 19:35:18

Kicsit sajnáltalak is Gábor a múltkori bejegyzésed után, mert olyanok írogattak be, akik nem igazán olvassák a blogod. Így tényleg eszméletlen ostobaságokkal jött némelyik kommentelő. Így van ez, ha valamilyen címlapra kikerül az ember fia blogja. A Mandinerről jöhettek át, amely weboldal, illetve blog amúgy az egyik kedvencem, írtak már ők is nagyon jókat a témában. Az olvasók egy része meg hát olyan, amilyen,pláne ha úgy okos, hogy a korábbi írásaid el sem olvasták.
Virág Andrást nem ismerem, de védelmére legyen mondva, lehet, hogy ez az igazi neve, A tanú Virág elvtársa Árpád volt ( a temetős jelenet a sírnál, Virág Árpád 1907- Egy élet a Népért:-))
Egy dologban egyébként nem értettem egyet a múltkori írással, szerintem nagyon is léteznek cigányok között is rasszisták. Érdemes be- benézegetni közösségi oldalakra milyen pózokban és milyen aláírásokkal feszítenek fiúk-, lányok, idősebbek, fiatalok. Azt hiszem, ha a "magyar" szót átírnák ezekben a képaláírásokban mondjuk cigányra, zsidóra, stb. akkor már nagy hiszti lenne bizonyos sajtóorgánumoknál. Ezért nem bánom, ha azt a 9 teljesen elállatiasodott sajóbábonyi vádlottat nagyon mélyre, nagyon hűvösre és nagyon sokáig elvermelik, mert tényleg megérdemlik.
Ettől függetlenül amit a gárdáról írtál, pláne a mai kiegészítéssel, azzal maximálisan egyet tudok érteni.

Bencsik Gábor · http://www.magyarmercurius.hu 2011.01.13. 09:38:14

@Valleyfloydroad: Árpád, persze! Volt egy nagyszerű olvasószerkesztőm, ő szokta volt mondani, hogy írásban az Anyám tyúkját sem idézzük fejből. Máskor jobban figyelek. A cigány rasszizmus pedig valóban itt van a kapuk előtt, lesz még vele bajunk. Ami újabb ok arra, hogy munkálkodjunk a cigány-magyar kettős identitás elterjedésén.

Maisie MacKenzie 2011.01.14. 10:06:55

Teljesen értelmetlen a "rasszizmus" kifejezéssel dobálózni! Ma már alig vannak klasszikus rasszisták, akik egyes fajok alacsonyabb rendűségét hirdetnék.
Ha egy roma általánosítva kijelenti, hogy ő nem szereti a magyarokat, attól még nem lesz rasszista, csak egy indulatos ember, aki általánosít. Vannak akik a szlovákokat nem szeretik, szerintük okkal.

Okokat, kifogásokat nagyon könnyű találni, hülye aki megelégszik ilyen olcsó válaszokkal. A dolgok nem feketék és fehérek, részigazságból áll össze a kép.

"munkálkodjunk a cigány-magyar kettős identitás elterjedésén."

Nekem nem tetszik, hogy Magyarország nemzetállammá kezd válni, összemossák az állampolgárságot és a nemzetiséget. Szerintem egy nem magyar nemzetiségű ember is lehet lojális hazafi egy nyitott, nem a nemzeti romantizmusba zárkózó Magyarországnak, mert az igazi Magyarország sokszínű, a Jobbik jelszava, hogy Magyarország a magyaroké felháborító.

www.telekiteka.com/site/index.php?mid=vasarlas&cid=2&pid=1180

A romákkal önbecsülés, munkakultúra, pozitív jövőkép kapcsán van probléma, amíg nem szedik össze magukat, addig reklámjai lesznek a szélsőséges eszméknek.

Változni meg csak személyes rádöbbenéssel lehet, mert a jelenlegi cigánymentalitás (berendezkedés segélyből élésre, a munka lenézése, a "jár" mentalitás fenntarthatatlan.

Ők is egy nép, mint sok másik, értékekkel amelyek ugyan gazdagitják az egész emberiséget, de számukra kell, hogy a legfontosabb legyen, mert nekem azért komolyan nem hiányozna, ha egy darab cigány sem élne a Földön, (pl. a sarki kínai bűfések jobban hiányoznának!)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.01.14. 20:35:21

"Magyarország a magyaroké", ahhh, a törzsökös magyarok nagy igazsága.
Az utolsó mondatot leszámítva egyetértek veled. Az mondjuk valóban érdekes, hogy a cigányok holdra lövése után vajon kit hibáztatnának az ország sanyarú sorsáért? Ja persze, a zsidókat, mert az teljesen megfoghatatlan. :)

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.01.15. 16:59:06

@Maisie MacKenzie:
Mondjuk valamit elfelejtettem: Magyarország nemzetállam, annak is homogén, mivel a nemzetiségek aránya 10% alatt van és egyetlen területen sem képeznek összefüggő többséget. Tehát elvileg nekünk még több jogunk volt francia módra homogenizálni, de szerintem is jobb volna a jelenlegi személyi elvű autonómia megtartása. Szerintem a Fidesz-KDNP nem is a magyarosítást tűzte ki célul, hanem a 1848-1870s évek eleje közötti, illetve 1918-1920 közötti hungarus-tudat állítási kísérlet reneszánszát.

hirokin 2011.01.15. 18:22:38

Nagyjából egyet értek azzal, amit ebben a posztban leírtál, csak kár, hogy nem válaszoltad meg a saját kérdésedet: "Melyiktől csökken majd a cigányok agresszivitása?"

A jobbiknak-gárdának van egy válasza erre. Szar válasz, ronda is, ez tény. Csakhogy nincs másik.

Tud valaki másféle megoldást? Szívesen olvasnék különféle ötleteket arról, hogy hogyan lehetne megoldani ezt a kérdést, és hogyan kéne eloltani a bozóttüzet valami eltérő módon, mint ahogy a gárda próbálja. Jó lenne, ha már ott tartanánk, hogy legalább ötletek vannak.
Úgy látom, a cigány társadalomban csírája nincs a megoldásnak, még csak azt sem látják, hogy mért jelent problémát a többségi társadalomnak az ő hozzáállásuk.

Bencsik Gábor · http://www.magyarmercurius.hu 2011.01.17. 08:59:51

@hirokin: Szerintem van másik. Annál is inkább mert a Jobbik válasza nem válasz, csupán egy blöff, ami messziről úgy látszik, mintha válasz volna, de valójában csak buta szájtépés. A saját kérdésemre szerintem egyértelmű a válasz: egyiktől sem.
A jó válasszal az az egyetlen baj, hogy nagyon bonyolult, és bizony az emberek többsége a bonyolult dolgokat nem szereti. Reményt keltő viszont, hogy egy csomó ember hajlandó ezekkel a bonyolult dolgokkal komolyan foglalkozni - nem is hinnétek, hogy különösebb elismerés és fizetség nélkül milyen sok ember dolgozik a cigány integráción.

gyuri_gazsi 2011.01.18. 20:30:32

Bencsik úr! Ne haragudjon, de maga szar ember!
Szemét, primitív dolog volt szó nélkül törölni a jogos kritikát, csak azért, mert nem tud rá mit válaszolni!

Member · http://lehetvelem.blog.hu 2011.01.18. 21:36:32

Napi 4-5 alkalommal járok fel erre a blogra és már bocsánat, de nem láttam a válaszát sem ebben a topicban, sem további 3-4-ben, ahová beírta, hogy Bencsik törölt. Nem lehet, hogy a blogmotor szokásos hibája van a dologban, hogy nem fogja a kommentet, és küldeni kell egy üres kommentet, amitől megjelenik? Vagy...

GÁBOR, NE IS FIGYELJ RÁ! TROLL A LÁTHATÁRON!! NE ETESSÜK!

Kartal (rezervált) 2011.01.20. 00:10:47

@gyuri_gazsi: nono, finomabban. A blogmotor előszeretettel "eszi meg" a hozzászólásokat, én is számtalanszor jártam így. Mégsem anyáztam.

Kartal (rezervált) 2011.01.20. 00:20:35

@Bencsik Gábor: Kedves Bencsik Gábor! Ezzel a cikkel már nagyjából egyet tudok érteni. Eddig ódzkodtam a Jobbikkal kapcsolatosan sarkosan nyilatkozni, de attól tartok eltaláltad a motivációjukat rendesen. Tartottam tőle, hogy így lesz, és sajnos bejött.

Ami azt illeti, hogy mekkora a baj, hogy ég a ház, na ezt én is látom, csak nem szokták komolyan venni amit pofázok. Pedig úgy tűnik nem mondok akkora hülyeséget, ha Te is ezen a véleményen vagy.

Ami a választ illeti - ami bonyolult, és nehezen leírható - azért örülnék, ha egy kis időt szentelnél rá, és legalább körvonalaznád. Hátha közelebb kerülnek álláspontjaink egymáshoz.
süti beállítások módosítása